Szkolenia, które kierujemy do nauczycieli, podnoszą ich kwalifikacje zarówno z zakresu psychoedukacji, jak i profilaktyki problemów środowiska szkolnego. Jest to również oferta skierowana do odbiorcy otwartego na doświadczenie i poznanie nowatorskich technik oraz sposobów przyswajania wiedzy.
Wszystkie warsztaty charakteryzują się: aktywną formą, dostosowaniem do potrzeb danej grupy nauczycieli, zachęcającą do pełnego zaangażowania uczestników, omawianiem rzeczywistych problemów środowiska szkolnego.
Przykładowe tematy:
1. Skuteczne zapamiętywanie jako element rozwoju nowoczesnego nauczyciela – ONLINE
CELE:
– nabycie wiedzy na temat metod skutecznego nauczania, opartych na psychologicznych prawach uczenia się;
– rozwijanie umiejętności w zakresie nowoczesnych technik szybkiego uczenia się i zastosowania ich w pracy szkolnej.Uczestnicy szkoleń ze skutecznego zapamiętywania wskazują na 2-krotną poprawę szybkości i efektywności zapamiętywania, a ich wiedza w tym zakresie wzrasta o 70%.
KORZYŚCI:
– poznasz pięć nowoczesnych techniki szybkiego uczenia się oraz ich zastosowanie;
– rozwiniesz umiejętność zapamiętywania w krótkim czasie min. 20 różnych jednostek informacji;
– zdobędziesz niezbędną wiedzę do planowania i organizacji własnego rozwoju zawodowego;
– dowiesz się jaki jest Twój styl nauczania i nabędziesz umiejętności dopasowania go do ucznia;
– poznasz i przećwiczysz metody efektywnego i kreatywnego nauczania.
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
2. Wyzwanie dla współczesnej szkoły – systemy wspomagania koncentracji uwagi wśród uczniów – ONLINE
CELE:
– nabycie wiedzy na temat technik koncentracji uwagi wśród uczniów;
– rozwój umiejętności planowania i wdrażania wewnętrznego systemu wspomagania koncentracji wśród uczniów w szkole.Uczestnicy szkoleń 2-krotnie zwiększają swój poziom wiedzy na temat nowoczesnych technik wspomagania koncentracji uwagi, przy tym o co najmniej 25% szybciej i skuteczniej tworzą plan wewnętrznego systemu wspomagania koncentracji u dzieci i młodzieży.
KORZYŚCI:
– poznasz 5 nowoczesnych technik wspomagania koncentracji u dzieci i młodzieży;
– przećwiczysz umiejętność tworzenia planów ćwiczeń ułatwiających skupienie się swoich uczniów;
– rozwiniesz zdolność tworzenia i testowania wewnętrznego szkolnego systemu wspomagania koncentracji uwagi uczniów.
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
3. Komunikacja interpersonalna w szkole – ONLINE
CELE:
– poznanie sposobów radzenia sobie z sytuacjami trudnymi w procesie komunikacji;
– poznanie modelu udzielania informacji zwrotnych;
– zdefiniowanie własnych obszarów do rozwoju w zakresie komunikacji.
KORZYŚCI:
– zwiększysz świadomość roli komunikacji interpersonalnej w osiąganiu sukcesów w pracy z uczniem i rodzicem;
– poznasz specyfikę indywidualnego stylu komunikowania się;
– rozwiniesz umiejętność prowadzenia tzw. „trudnych rozmów”;
– wzmocnisz umiejętność komunikowania w sposób konstruktywny, poznasz techniki skutecznej komunikacji;
– nauczysz się rozpoznawać różnorodne style komunikacji;
– rozwiniesz umiejętności pokonywania komunikacyjnych barier.
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
4. Nauczyciel trenerem: metody aktywne w szkole – ONLINE
CELE:
– poznanie technik ułatwiających innowacyjne podejście do metod aktywizujących;
– poszerzenie wiedzy na temat twórczych metod pracy z uczniem.
KORZYŚCI:
– wdrożysz w swoją pracę nowe metody aktywizujące uczniów;
– poznasz korzyści płynące ze stosowania metod aktywizujących;
– dostrzeżesz związek między stylem pracy oraz stosowanymi metodami pracy, a efektywnością procesu kształcenia;
– dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać metody aktywizujące w pracy indywidualnej i grupowej;
– wzbogacisz swój warsztat pracy.
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
5. Jak motywować ucznia do osiągania sukcesów – ONLINE
CELE:
– wypracowanie sposobów motywowania uczniów;
– rozpoznanie i wzmacnianie pól, w których uczeń może odnosić sukcesy.
KORZYŚCI:
– poznasz kilkanaście technik motywowania i angażowania uczniów do nauki, z uwzględnieniem przedmiotu nauczania;
– nauczysz się praktycznego zastosowania poznanych metod w swej pracy zawodowej;
– zdobędziesz umiejętności radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, takimi jak: kwestionowanie autorytetu nauczyciela, wrogość ucznia, niechęć do nauki, nierespektowanie zaleceń, trudny kontakt z rodzicem.
PORUSZANE ZAGADNIENIA:
FORMA ZAJĘĆ:
Opracowane przez nas metody warsztatów w formule LIVE TRAINING pozwalają uzyskać oczekiwane efekty, które są porównywalne do tych nabywanych podczas tradycyjnych szkoleń stacjonarnych. Ćwiczenia umiejętności są w pełni interaktywne z uwzględnieniem kontroli zaangażowania Uczestników. Warsztaty realizowane są w systemie zajęć online z trenerem za pomocą platformy edukacyjnej, która umożliwia Uczestnikowi widzenie oraz słyszenie jednocześnie trenera i pozostałych Uczestników grupy.